tisdag 5 juni 2012

Bjud på er själva!

Lyssnade på Katarina Huntling på radio P4 i bilen igår. Så bra hon är. Såg ni henne på Skavlan? Hon tog av sig peruken och visade sitt kala huvud. Hon berättade i radion att hon har varit en glad person hela livet - hon bjuder på sig själv- och det menar hon är a och o för att överleva psykiskt och fysiskt mot cancern. Att vara extrovert är den viktigaste medicinen - för sig själv och för alla i omgivningen - håller med henne till fullo! Ni som känner mig och delade min höst vet att det är precis så jag fungerar - ut med det - ligg inte och tyck synd om dig - utan prata med andra om det! En del kanske man sparar till kuratorn men det mesta var jag helt öppen med. Nu frilansade Katarina om att ha en positiv grundsyn - hade gärna lyssnat på hennes föreläsning. Nyttigt för alla.

Igår besökte vi härliga H och H. Tack för de fina plantorna - nu ska jag bara få de att överleva flytten!

Idag ska jag och barnen träffa vänner på Fulltofta naturcentrum vår lilla oas här i Skåne - hoppas på uppehåll!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar