tisdag 12 juni 2012

sol i sinne

Har haft en härlig eftermiddag ute på gården - oj vad jag kommer att sakna myllret av barn och vuxna - alltid finns det någon att prata med. Prata på ytan prata om vädret prata om sommaren prata på djupet. Välj själv - så skönt!

Läkaren ringde i eftermiddag och hade det glada budskapet att proverna ser bra ut. Fiuh nu andas jag ut tills nästa återkontroll i juli. ;) Överlag tycker jag att jag kan släppa oron men just inför en undersökning och en kontroll med väntan på besked är det tufft. Men som sagt nu kan jag släppa det för den här gången.

Ikväll blir det ett härligt restaurangbesök med bästa S och A. Längtar! Som alltid har vi läst en bok men framför allt pratar vi om livet, livets dilemman och hur vi ska lösa världsproblemen. Tänk om alla tänkte som vi;)

Barnen sitter nu nybadade i soffan och tittar på barnkanalen. Härligt. E gick hem själv från skolan idag - hmm det gillades inte från lärarna men jag hör till de tydligen få föräldrar som känner mig helt trygg med det. Visst det kan hända dumheter och hemskheter men jag kan ju inte leva som om det skulle hända?! Då hade man ju blivit nipprig. Hur gör ni?

Kram C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar