tisdag 27 mars 2012

Att lära av livet

Har haft ett par underbara timmar med goa vänner och grannar. Våra liv korsas genom boende, barn och gemensamma intressen. Det som är det bästa är att vi delar livet och livets val och möjligheter, svårigheter och dilemman. Med tanke på mitt förra inlägg kom vi att prata om just vad som är meningen. Klok tanke som delades var just - att inget är någon mening med - utan istället att meningen är att se vad kan vi lära av det som händer? Vara tacksamma? Se glädjen i det lilla? Vara närvarande i våra barns uppfostran? Att säga nej till ett trotsigt barn betyder just nej för att jag bryr mig om dig! Du lilla barn behöver just - nej- för att förstå och växa och kunna utvecklas för att få en bra grund att stå på. Bli trygg i dig själv - kunna se möjligheter och risker i olika val och se att jag kan! Så många tankar i mitt lilla huvud. Från djupa samtal kastade jag mig hem för att styla lägenheten - vi har en visning ikväll!

1 kommentar:

  1. Såklart kommer även jag läsa din blogg - min kloka fina vän!

    SvaraRadera