onsdag 28 mars 2012

Oaser i livet

Idag på förmiddagen har jag bara tagit det lugnt - läst en otroligt spännande deckare av en författare som jag inte läst något innan av - Nesbö (fast norska ö) - en författare vi har valt i vår bokcirkel. Min bokcirkel består av tre tjejer som har barn i samma ålder, tycker om att lösa alla världsproblem och får mycket positiv energi av varandra. Helt enkelt en oas - fast i umgänge! En oas - plats - jag har är Öland. Redan när jag var liten kunde jag känna begäret av att komma dit - redan på toppen av Ölandsbron. Att få ha en plats där allt bara är härligt, lugnt, (eller inte;)) utan moderna inslag - för att få ladda sina batterier - det tror jag att alla måste ha för att samla kraft. Ett avbrott i vardagen, byte av miljö, inga förpliktelser, mer än de sociala, vara ute i naturen så mkt som möjligt - kan inte vara annat än en nytändning av batterierna för att orka med en ny period av jobb, vardagsstress och måsten. Håller ni med? Känslan av att hur lugnet lägger sig i varje del av kroppen och hur du bara mår bra. Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar