torsdag 12 april 2012

Eftertanke

Efter snart tre dagar på jobbet känner jag att allt går bra. Visst jag trivs alltför bra hemma men nu är det bara några veckor kvar. Jobbar sista dagen siste maj. Härligt!

Något som jag funderar på ganska mycket är hur man kan få andra människor att komma till insikt om vad som är viktigt att lägga fokus på. Inte för att vara högmodig utan bara för att jag inte vill se människor vara bittra eller gnälla över saker som är obefogat. Eller rent av tramsigt. Det som jag gick igenom i höstas har gett mig en djupare insikt om livet - livets sårbarhet och att vara tacksam här och nu. I eftermiddag har jag en ledig eftermiddag tillsammans med barnen - vad göra? Jag tror att det blir några härliga timmar ute i solen på vår fina lekplats. Hoppas på att träffa några av mina kära grannar och kanske ta en kaffe ute?

Livet är för kort för att gnällas bort. Det som gnälls om - gör något åt det! Det är bara du själv som har och kan ta ansvar för dig! Hmm lite moralpredikan jag hör det;) Gå och lägg dig på kvällen och ägna allt du är tacksam för en tanke. Det är inget självklart. Ditt liv blir vad du skapar förutsättningar för att det ska bli. 

Ut i solen och njut - ta en promenad - en gofika eller något annat men framför allt umgås med personer som du får positiv energi av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar